Odată ce o cheie programată este introdusă în contact și rotită în poziția ON, inelul antenei trimite un semnal prin frecvență radio. Cipul transponder va absorbi acea energie și va trimite înapoi un semnal de frecvență radio (codul de identificare) către inelul antenei. Inelul antenei trimite codul de identificare catre computerul mașinii. Dacă codul de identificare din cheie se potrivește cu codul de identificare din memoria computerului, dispozitivul de imobilizare este dezactivat și vehiculul va porni.
Martorul din bord al mașinii se va stinge odată ce cheia a fost recunoscută. Dacă indicatorul luminos de securitate clipește, înseamnă că computerul mașinii nu recunoaște codul de identificare din cheie și mașina nu va porni. În acest caz, soluția tipică este să apelați un lăcătuș pentru a tăia și programa o nouă cheie.
In unele vehicule, încercarea de a folosi o cheie neautorizată sau „nesecvenționată” determină ca vehiculul să activeze o condiție de pornire fără timp de pornire și, în unele sisteme extrem de avansate, chiar să utilizeze comunicațiile prin satelit sau telefonul mobil pentru a avertiza o firmă de securitate că o încercare neautorizată a fost făcut pentru a codifica o cheie.
În mod coincidente, aceste informații sunt adesea înregistrate în ECU moderne pentru automobile, care pot înregistra multe alte variabile, inclusiv viteza, temperatura, greutatea șoferului, localizarea geografică, poziția accelerației și unghiul de înclinare. Aceste informații pot fi utilizate în timpul investigațiilor de asigurare, al cererilor de garanție sau al depanării tehnice.
TRANSPONDERE / CIPURI necesare pentru fiecare marca in parte :